Rozwinięcia talentów

ED3

Zasady:
Rozwinięć talentów (Knack) adept może się uczyć w dowolnym momencie. Albo poprzez mentora, albo poprzez samotną medytacją nad ścieżką własnej Dyscypliny.

Spędzając czas z mentorem, adept musi przeznaczyć na naukę rozwinięcia tyle dni jaki jest minimalny poziom talentu, na którym bazuje rozwinięcie(jeśli jest to Talent Opcjonalny - wówczas 2 dni dłużej). Medytując każdego dnia minimum 4 godziny. Po zakończeniu szkolenia wydaje właściwą ilość PL i płaci mentorowi. Oczywiście musi być całkowicie zdrów by medytować. Za szkolenie rozwinięcia mentor bierze zwykle 50ss/dzień nauki

Adept może również samemu oddać się medytacjom nad rozwinięciem o którym słyszał. Musi przeznaczyć na naukę rozwinięcia tyle tygodni jaki jest minimalny poziom talentu, na którym bazuje rozwinięcie jeśli jest to Talent Opcjonalny - wówczas 2 tygodnie dłużej), przeznaczając 4 godziny dziennie na medytację.

Koszt rozwinięć w punktach legend.
Rozwinięcie ma swą wartość w punktach legend równą kosztowi poziomu talentu, na którym może być wyuczone.

ED Classic

Czarodziej: Zakotwiczenie czaru (Rzucanie Czarów 5), Tworzenie przedmiotu-matrycy (Tkanie wątków 3), Diagnoza (Spojrzenie Astralne 5)
Łowca Horrorów: Zlokalizowanie Horrora (Oparcie się znamieniu 3), Poznanie Horrora (Poznanie stworzenia 5)
Wojownik: Odbicie ciosu (Broń biała 5), Armor Beater (Broń biała 7), Bounce (Unik 7), Head Butt (Walka wręcz 5), Improwizowana broń (Broń Biała 5), Przyszpilenie (Walka wręcz 3)

Zasady:
Rozwinięć adept może się uczyć w dowolnym momencie. Albo poprzez mentora, albo poprzez samotną medytacją nad ścieżką własnej Dyscypliny. Spędzając czas z mentorem, adept musi przeznaczyć na naukę rozwinięcia tyle dni jaki jest minimalny poziom talentu, na którym bazuje rozwinięcie. Medytując każdego dnia minimum 4 godziny. Po zakończeniu szkolenia wydaje właściwą ilość PL i płaci mentorowi. Oczywiście musi być całkowicie zdrów by medytować. Za szkolenie rozwinięcia mentor bierze zwykle 25-50ss/minimalny wymagany poziom talentu do rozwinięcia.

Adept może również samemu oddać się medytacjom nad rozwinięciem o którym słyszał. Musi przeznaczyć na naukę rozwinięcia tyle tygodni jaki jest minimalny poziom talentu, na którym bazuje rozwinięcie, przeznaczając 4 godziny dziennie na medytację.

Koszt rozwinięć w punktach legend.
Rozwinięcie ma swą wartość w punktach legend równą kosztowi poziomu talentu, na którym może być wyuczone.

Szczegółowe zasady

Potężny rzut

Dyscyplina: Wojownik
Talent: Walka wręcz
Poziom: 7
Wyczerpanie: 2

Rozwinięcie Potężny rzut pozwala adeptowi pochwycić przeciwnika i rzucić nim w powietrze. Adept musi być w stanie udźwignąć ciężar, jaki stanowi przeciwnik. Należy wykonać standardowy test Walki wręcz z opcją Pochwycenie (Grappling). Duży sukces w teście Pochwycenia, pozwala adeptowi schwycić przeciwnika i rzucić go z impetem w powietrze, na odległość równą w stopach wynikowi testu. Adept może uderzyć innego przeciwnika rzuconym ciałem, jeśli wynik testu pozwala również osiągnąć Duży sukces wobec jego Obrony Fizycznej .
Upadający przeciwnik odnosi obrażenia identyczne, jakby spadł z wysokości równej w stopach wynikowi testu (nawet jeśli warunki nie pozwoliły, by przeleciał daną odległość). Uderzony rzuconym ciałem inny przeciwnik odnosi obrażenia jakby spadł z odległości równej aktualnemu dystansowi do adepta. Pancerze fizyczny chroni przed obrażeniami. Rzucony przeciwnik po spadnięciu jest automatycznie Powalony (Knocked down) chyba, że wykona udany test Zachowania równowagi wobec wyniku testu Walki wręcz.

- Czy Agresywny Atak dodaje bonus przy Potężnym rzucie?
- Opis opcji agresywnego ataku sugeruje, że atak jest pełen furii, zasypujący przeciwnika gradem ciosów i uderzeń. Moja interpretacja: Agresywny atak nie pozwala na połączenie z Potężnym rzutem, ten ostatni wymaga ataku z opcją Pochwycenie (Grappling).

- Czy Przewidywanie Ciosu dodaje bonus przy Potężnym rzucie?
- Tak. Posiadając wyższą Inicjatywę, adept może dokładniej przyjrzeć sie technice przeciwnika. Talent pozwala przewidzieć jego posunięcia. Wzmacnia obronę, a po opóźnieniu akcji, dodaje bonus do pierwszego testu ataku, jakim może być test Pochwycenia (Grappling) z rozwinięciem Potężny rzut.

- Czy magiczny przedmiot dający bonus do obrażeń, ma zastosowanie przy Potężnym rzucie?
- Nie. Obrażenie jakie odnosi rzucony pochodzą wyłącznie z upadku. Nie ma na to wpływu ani siła fizyczna rzucającego, ani jakiekolwiek przedmioty zwiększające obrażenie jakie może on zadać.

- Czy talent Straszliwy Cios może mieć zastosowanie przy Potężnym rzucie?
- Nie. Talent zwiększa zadane obrażenia poprzez atak na wrażliwe obszary ciała przeciwnika (wręcz, bronią białą, czy strzelecką). Przy Potężnym rzucie atakujący nie ma bezpośredniego wpływu na obrażenia, rzuca tylko przeciwnika w powietrze, a nie atakuje jego wrażliwych części ciała.

zasady/rozwiniecia_talentow.txt · ostatnio zmienione: 2015/10/20 13:50 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG