Rozwijanie Atrybutu

ED3

Atrybut (cechę) można podnieść maksymalnie 3 razy. Można to zrobić w dowolnym momencie stosując się do zasad poniżej:

- aby podnieść atrybut o 1, należy znaleźć odpowiedniego nauczyciela
- podczas jednego szkolenia można podnieść tylko wartość jednego atrybutu
- trening trwa tyle dni, ile wynosi obecny stopień atrybutu (po 8h dziennie)
- uczeń musi być całkowicie zdrów i wypoczęty, bez żadnych obrażeń i ran (wyjątek: magia krwi)
- szkolenie takie kosztuje, opłatę ponosi się zwykle w wysokości równej: obecny stopień atrybutu x 10/dzień szkolenia, choć przy indywidualnym nauczaniu, może wzrosnąć dwu lub trzykrotnie.
- po szkoleniu należy poświęcić odpowiednią ilość punktów legend (800, 1300, 2100)
- po jednym treningu musi upłynąć tyle tygodni ile wynosi nowy stopień atrybutu, nim adept będzie mógł podjąć nowe szkolenie, jakiegokolwiek atrybutu
- można również stosować nauczanie/treningi rozłożone w czasie, liczba wymaganych godzin to 20h x stopień atrybutu, stawki są negocjowane

Szukanie nauczyciela
Dla porządku podam zasady jakimi kieruję się przy opracowywaniu poszukiwań nauczyciela. Są to zasady z Systemu Czasu Wolnego, które nieco zmodyfikowałem:
- jedna próba poszukiwań nauczyciela wymaga poświecenie jednego dnia i znajdowania się w mieście (ludnym miejscu)
- poszukiwania kosztują 35 ss za jeden dzień starań
- nowy stopień atrybutu jest stopniem trudności który bohater musi pokonać w teście Charyzmy,odpowiedniego talentu lub umiejętności (na przykład Uwodzicielski Uśmiech, Pierwsze Wrażenie). Jeśli test zakończy się porażką, bohater straci tylko pieniądze i czas. Jeśli bohater uzyska duży lub większy sukces,zredukuj koszt nauki o -10% na poziom sukcesu powyżej przeciętnego (duży -10%, ogromny -20%, wyjątkowy -30%).

ED Classic

W Edycji 1 i 2 wartość każdej z cech (Siła, Zwinność, Percepcja itp) można było podnieść o 1 pkt. podczas szkolenia, które wchodziło w skład szkolenia przed Rytuałem Awansu na kolejny krąg. Dla każdej cechy był limit 5 szkoleń (czyli maksymalnie o 5 pkt można było podnieść cechę). Płaciło się za to punktami legend.

W Edycji Classic ten aspekt został nieco zmieniony i wzbogacony:
- jeden atrybut można podnieść maksymalnie 5 razy, w dowolnym momencie wedle zasad poniżej
- aby podnieść atrybut o 1, należy znaleźć odpowiedniego nauczyciela
- nauczyciel musi mieć dany atrybut na poziomie co najmniej takim, jaki osiągnie nasz adept po szkoleniu
- podczas jednego szkolenia można podnieść tylko wartość jednego atrybutu
- trening trwa tyle dni, ile wynosi obecny stopień atrybutu
- uczeń musi być całkowicie zdrów i wypoczęty, bez żadnych obrażeń i ran
- szkolenie takie kosztuje, opłatę ponosi się zwykle w wysokości równej: obecny stopień atrybutu x 10/dzień szkolenia, choć przy indywidualnym nauczaniu, może wzrosnąć dwu lub trzykrotnie.
- po szkoleniu należy poświęcić odpowiednią ilość punktów legend
- po jednym treningu musi upłynąć tyle tygodni ile wynosi nowy stopień atrybutu, nim adept będzie mógł podjąć nowe szkolenie, jakiegokolwiek atrybutu

Szukanie nauczyciela
Dla porządku podam zasady jakimi kieruję się przy opracowywaniu poszukiwań nauczyciela. Są to zasady z Systemu Czasu Wolnego, które nieco zmodyfikowałem:
- jedna próba poszukiwań nauczyciela wymaga poświecenie jednego dnia i znajdowania się w mieście (ludnym miejscu)
- poszukiwania kosztują 35 ss za jeden dzień starań
- nowy stopień atrybutu jest stopniem trudności który bohater musi pokonać w teście Charyzmy,odpowiedniego talentu lub umiejętności (na przykład Uwodzicielski Uśmiech, Pierwsze Wrażenie). Jeśli test zakończy się porażką, bohater straci tylko pieniądze i czas. Jeśli bohater uzyska duży lub większy sukces,zredukuj koszt nauki o -10% na poziom sukcesu powyżej przeciętnego (duży -10%, ogromny -20%, wyjątkowy -30%).

zasady/rozwijanie_atrybutu.txt · ostatnio zmienione: 2021/02/02 21:00 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG