Alchemia

ED Classic

Alchemia to jedna z bardziej przydatnych umiejętności, pozwalająca tworzyć eliksiry, wyciągi, trucizny i inne substancje, jak również poddawać je analizie. Adepci - Magowie mogą również tworzyć amulety krwi, posługując się alchemią. Aby posłużyć się tą umiejętnością (bazuje na Percepcji), należy posiadać własną Aparaturę alchemiczną. Stacjonarny zestaw: alembiki, retorty, destylatory, palniki - kosztuje około 2000 ss i wazy blisko 60kg. Mini zestaw przenośny (alchemist kit) to miniaturowy palnik, moździerz i retorta, waży 7kg i kosztuje 500 ss. Zestaw przenośny nie pozwala na prace z esencjami, dodatkowo posługując się nimi, mamy karę -3 w testach umiejętności.

Gromadzenie komponentów
Większość tworzonych eliksirów wymaga zebrania kilku - kilkunastu składników, które wymieszane w odpowiednich proporcjach, pozwalają uzyskać zamierzony efekt końcowy. Zwykle są to zioła (ziele, korzenie, owoce i nasiona), z których przyrządza sie wyciągi, susze, proszki, napary, nalewki i maceraty. Różnego rodzaju minerały, jak również fragmenty ciał stworzeń.
By samodzielnie zebrać dany rodzaj substancji, należy poświęcić dzień pracy, Trudność zebrania substancji zależy od rzadkości w jakiej występuje. Alchemik musi wcześniej wiedzieć na jakim obszarze dana roślina/minerał występują. Wymagany jest test Alchemii. Można też zaopatrywać się w te najpopularniejsze komponenty w lokalnych sklepikach alchemicznych i zielarniach. Komponenty dzielą się na powszechnie dostępne, średni dostępne, niecodziennie, rzadkie i bardzo rzadkie (jak towary i usługi).

Tworzenie eliksirów
Po zgromadzeniu komponentów, można przystąpić do przygotowania z nich pożądanej mikstury lub eliksiru. Alchemik musi dysponować odpowiednią recepturą. Po wymieszaniu komponentów i upływie wymaganego czasu, należy wykonać test Alchemii. Trudność przyrządzenia danego eliksiru równa jest trudności umagicznienia (echanting difficulity). Udany test pozwala na przygotowanie jednej porcji danego eliksiru. Dodatkowo, za każdy poziom sukcesu, alchemik może uzyskać kolejną porcję.

Analiza
Żeby zanalizować nieznany eliksir, należy wykorzystać kilka kropel substancji i poddać je obróbce alchemicznej. Analiza trwa godzinę. Następnie MG wykonuje test Alchemii, gdzie trudnością jest trudność umagicznienia/magiczna obrona/stopień obrażeń trucizny - zależnie co wyższe. Sukces przeciętny i duży informuje o ogólnym użytku eliksiru (leczniczy, antidotum, szkodliwy), ogromny sukces informuje o dokładnym efekcie i przeznaczeniu eliksiru.

Amulety krwi
Alchemik-mag musi posiadać żywy kryształ, jako bazę do stworzenia amuletu. Następnie przez tydzień należy kryształ nasączać odpowiednim, alchemicznym roztworem. Do tworzenia amuletów krwi odnoszą się wszystkie, wyżej opisane zasady.


Komponenty alchemiczne

Podane orientacyjne ceny dotyczą 1 dawki produktu. Niektóre receptury wymagają kilku dawek. Cena uwzględnia dostępność produktu. To są najpopularniejsze komponenty alchemiczne dostępne w składach alchemicznych, najczęściej w dużych miastach, przy świątyniach pasji Garlen.

Bazy do eliksirów

Baza do eliksiru to zazwyczaj specjalnie przygotowana woda. Najpopularniejsze bazy, to woda w której przez miesiąc trzymano specyficzny minerał. Zazwyczaj jest to minerał najwyższej jakości i czystości, wyciąg przygotowuje się w czasie od pełni księżyca do kolejnej pełni.

Woda krystaliczna (wyciąg z żywego kryształu)- średnio dostępna - 3 ss
Woda perłowa, diamentowa, rubinowa, szafirowa - średnio dostępna - 2 ss
Woda akwamarynowa, agatowa, ametystowa, turkusowa, obsydianowa - powszechnie dostępna - 1,5 ss

Zioła dostępne w składach

Akroptilon - gorczak kaukawski, niewielki kwiat o różowym kwiatostanie podobnym do ostu. Występuje wyłącznie w rejonach gór Kaukawskich. W alchemii wykorzystuje się świeży kwiat akroptilona. Rzadki - 8 sr za wsad do wywaru, wywar (10 dawek) - 70 sr.

Aloes - leczniczy sukulent, rośnie na ubogich w wodę terenach Barsawii, kłącze ma właściwości lecznicze. Powszechnie dostępny - susz kłącza 1 sr, nalewka (10 dawek) - 7 sr.

Kwasy dostępne w składach

Kwas octowy - średnio dostępny - 1,8 ss
Kwas azotowy - rzadki - 15 ss
Kwas solny - rzadki - 11 ss
Kwas siarkowy - rzadki - 6 ss

Minerały

Sól potasowa (sylwinit) - bursztynowy minerał zbierany na Mglistych Bagnach, gdzie Morze Szkarłatne styka się z Wężem. Dostępna u Skawian. Niecodzienny - 5 md.


Przykładowe receptury

Eliksir zdrowienia
Opis:
Eliksir to około 250g czerwonego płynu. Po wypiciu daje bonus +8 do Testu Zdrowienia postaci. Nie ma efektu, jeśli postać nie dysponuje Testem Zdrowienia. Cena gotowego eliksiru: 50 ss (towar niecodzienny)

Komponenty:
Baza - woda źródlana w której moczono perłę/diament przez miesiąc (średnio dostępna)- 2 ss
3 x Aloes - nalewka z kłączy (powszechnie dostępna)- 21 md
2 x Akroptilon - wywar ze świeżych kwiatów (rzadki) - 14 ss
Sól potasowa (sylwinit) - odrobina proszku (niecodzienna) - 5 md

Koszt komponentów - około 20 ss 6 md, Trudność przygotowania: 11,
Czas sporządzenia z gotowych składników: 8 godzin.

Eliksir leczenia
Opis:
Eliksir to około 250g purpurowego płynu. Po wypiciu leczy automatycznie 1 Ranę i daje bonus +8 do pierwszego Testu Zdrowienia postaci. Jeśli postać nie ma wolnego Testu Zdrowienia dostaje po prostu bonus o stopniu 8/2k6. Cena gotowego eliksiru: 300 ss (towar rzadki)

Komponenty:
Koszt komponentów - około 140 ss, Trudność przygotowania: 13,
Czas sporządzenia z gotowych składników: 1 doba.

Antidotum Kelii
Antidotum Kelii neutralizuje efekt pojedynczej dawki trucizny. Postać, po zażyciu antidotum, nie odniesie obrażeń od trucizny przez 4 godziny. Przez ten czas antidotum daje bonus +4 do każdego testu Wytrzymałości, w przypadku ponownego zatrucia. Antidotum Kelii ma postać złotawego, lekko opalizującego płynu (250g), sprzedawanego w flakonach z grubego kryształu: 125 ss (towar rzadki).
Koszt komponentów - około 70ss, Trudność przygotowania: 13,
Czas sporządzenia z gotowych składników: 1 doba.

Okład Kelixa
Okład gwarantuje bonus +5 do testów Wytrzymałości, które musi wykonać postać, by oprzeć się działaniu trucizny. Okład musi być nałożony na ranę, przez którą wnikła trucizna. Jeśli postać nie ma Rany (np. połknął trutkę), nalezy zranić postać żeby okład nałożyć i poddać się jego działaniu.
Okład ma postać żółtej maści (600g): 50 ss (towar niecodzienny).

Koszt komponentów - około 25ss, Trudność przygotowania: 11,
Czas sporządzenia z gotowych składników: 8 godzin.

Balsam Ostatniej Szansy
Należy go zastosować na postaci, który zmarła nie później niż liczba godzin równa stopniowy Wytrzymałości/Siły Woli. Balsam należy rozsmarować na ciele postaci, gdy zaczyna działać magia, balsam rozświetla się błękitnym blaskiem. Balsam ma postać jasnej, przezroczystej maści o półpłynnej konsystencji (500g). Cena: 600 ss (towar bardzo rzadki).

Koszt komponentów - około 300ss, Trudność przygotowania: 13,
Czas sporządzenia z gotowych składników: 1 doba.

Ekstrakt Świetlistego Mchu
Ekstrakt jest jedną z niewielu substancji, które ułatwiają produkcję świetlnych kryształów. Żeby go uzyskać należy przygotować wywar z 1 kg świeżego mchu. Wywar należy zredukować dwukrotnie (ekstrakt II i III stopnia)- do 50 g.

Koszt komponentów - 1kg świeżego mchu/1 sr
Trudność przygotowania - 8
Czas sporządzenia z gotowych składników: 8 godzin

zasady/alchemia.txt · ostatnio zmienione: 2015/04/30 12:11 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG