R'ahna Dhermul

Nie darmo zwą mnie Żywą Księga Pamięci, Worgutzu. Spędziłam w Throalu wiele lat, przeczytałam w Wielkiej Bibliotece mnóstwo ksiąg, pamiętników i rejestrów. Wiem naprawdę dużo o czasach przed Długą Nocą… - R'ahna Dermul do orka z Jerris.

[ur. 16.12.1447 - ]

R'ahna urodziła się w niewielkiej wiosce Baagram u zachodnich podnóży Gór Delaryjskich, nad rzeką Liaj. Jej rodzice: Terlan i Fronidis z rodu Dermul, opuścili kaer Zelendosk w 1431 TH. Oboje rodzice byli czystej krwi Klekami i wywodzili się z linii szlachty Landis, służącej od wieków władcom królestwa. Fronidis pielęgnowała tradycję po kądzieli, jakoby ich odległą przodkinią była Antexera, legendarna bohaterka Landis, jedna z drużyny Dziewięciu Szmaragdów służącej królowej Zarinie.

R'ahna była najmłodszą córką z czwórki rodzeństwa. Była też, jako jedyna, obdarzona talentem do magii adeptów. Jej najstarszy brat: Morhadan, szybko opuścił wioskę i osiedlił się w Kratas handlujac z ludami Dinganni i t'skrangami z rzeki Tylon. Brat Kavaho pozostał w Baagram aż do smierci rodziców, potem opuścił z rodziną osadę i powędrował na wschód Barsawii. Siostra Ada'hne opuściła wcześnie dom rodzinny, udając się za narzeczonym do Vivane. Tam długi czas z sukcesem prowadziła warsztat tkacki, ale po 1495 TH wyjechali na daleki południe do jednej z osad Rugarii i bardzo rzadko kontaktowała się z siostrą.

R'ahna opuściła dom rodzinny w 1464 TH, uwiedziona przez Halmanusa Szczodrego, znanego adepta Trubadura z Wielkiego Targu. On ją wkrótce inicjował na ścieżce adepta i spędziła z nim i jego drużyną kilka lat na wędrówkach wzdłuż Wiji, aż do jeziora Ban.

W 1470 TH porzuciła awanturnicze życie i związała się z obiecującym rzemieślnikiem z Wielkiego Targu, Fageelem Anawari. Wzięła z nim ślub i pięć lat później urodziła pierworodnego Finwisa, który zachował nazwisko rodu ojca. Jedynie dwoje jej dzieci nosiło więcej genów Kleków. Dhali i Nekada dostali po matce rodowe miano Dermul.

R'ahna wspomagała męża swoją magią i elokwencją. Dzięki niej awansował w szeregach Rady Kupieckiej Wielkiego Targu. Zresztą i sama R'ahna znalazła tam przyjaciółkę i sojuszniczkę, Taliel. Elfia kobieta była głównym adwersarzem Gliniaka w Radzie. Sama stała na czele dobrze prosperującej kompanii, zajmującej się produkcją i handlem kamieni szlachetnych. To dzięki jej kontaktom Fageel nawiązał biznesowe znajomości i rozwinął swój warsztat.

R'ahna zaczęła odwiedzać królestwo Throalu, angażując się w inicjatywy wielu królewskich Trubadrurów. Z czasem regularnie podróżowała do Throalu nawet na kilka tygodni, odwiedzając wewnętrzne miasta i rejony położone za Kryształowymi Cieplarniami, na poziomach Kopalń Throalu. Miała wielu znajomych zarówno w gronie adeptów Trubadurów, jak i archiwistów Wielkiej Biblioteki. Przypadł jej zaszczytny tytuł Żywej Księgi Pamięci, gdyż znała na pamięć kilkadziesiąt dokumentów historycznych Landis i kilkaset pieśni i poematów pochodzących z czasów przed Pogromem. R'ahna angażowała się również politycznie, zwłaszcza po lądowaniu therańskiego behemota na wzgórzu Ayodhya.

Jej obsesją było jednak odradzanie się orkowego królestwa i działania Kratis Gron. Czuła się spadkobierczynią Antexery i szczerze nienawidziła idei ponownego powstania Kara Fahd. Postanowiła zgodnie ze swoimi przekonaniami poświęcić resztę życia na walkę z odwiecznym i pradawnym wrogiem Landis. Bezpośrednim bodźcem do tych działań było odnalezienie i przeczytanie Ziaren Narodu, propagandowych materiałów Kratis Gron, jakimi chciała zanęcić orków z całej Barsawii, by wspólnie odbudować Kara Fahd. R'ahna opuściła Wielki Targ pod koniec miesiąca Mawag 1508 TH i udała się na południe Barsawii by być jak najbliżej powstańczej idei orków.

05.1508 - opusciła męża i rodzinę, dołączyła do karawny krasnoluda Murgsmura jadącej do Jerris

09.06.1508 - morduje Worutza Jaśniejącą Dłoń, krewniaka Getaft. Zabiera przedmioty z jego ciała, posłużą do lokalizacji Getaft i Kratis

26.06.1508 - przybywa do Księżycowej Włóczni, zdobywa informacje od Theran

17.07.1508 - przybywa do Trójrzecza

Trubadur VII Krąg

Zr 13 (6) - k10, SF 10 (5) - k8, Żyw 13 (6) - k10
Per 16 (7) - k12, SW 13 (6) - k10, Char 19 (8) - 2k6

Obrona Fizyczna: 8, Obrona Magiczna: 10, Obrona Społeczna: 12

Pancerz Fizyczny/Duchowy: 8/2
Inicjatywa: 6 - k10

Próg Życia: 77(75), Próg Przytomności: 62(60), Próg Ran: 9
Testy zdrowienia: 2 (k10)

Talenty:
Dyscyplinarne:
Pierwsze wrażenie (15) - k12+2k6
Popis (Impress) (15) - k12+2k6
Historia Przedmiotu (14) - 2k12
Naśladowanie Głosu (15) - k12+2k6
Mimikra (14) - 2k12
Empatia (15) - K12+2k6
Tkanie Wątków (Trubadur) (14) 2K12
Inspiracja (15) - K12+2k6
Zimna Krew (13) - k12+k10
Przywództwo (15) - K12+2k6

Niedyscyplinarne:
Rytuał Karmiczny (7)
Broń Biała (13) - k12+k10
Wytrzymałość (7)
Uwodzicielski Usmiech (15) - K12+2k6
Pieśń Uczuć (15) - K12+2k6
Wyszukiwanie informacji (14) - 2k12
Wdzięczny Odwrót (15) - K12+2k6
Trwałe Wrażenie (15) - K12+2k6

Wszechstronność (5)
Zachowanie Równowagi (10) - 2k8
Sztuka Przetrwania (10) - 2k8
Spojrzenie astralne (14) - 2k12

Umiejętności:
Artysta - śpiewak (11) - k10+k8
Historia Barsawii (10) - 2k8
Wiedza o zwierzetach (9) - k8+k6
Wiedza o Horrorach (8) - 2k6
Legendy i bohaterowie (11) - k10+k8
Historia ludu Landis (13) - k12+k10
Wiedza o ludach Landis (11) - k10+k8
Polityka historyczna Landis (11) - k10+k8
Historia Pogromu (10) - 2k8
Alchemia (10) - 2k8
Czytanie/Pisanie (12) - 2k10
Znajomość języków (12) - 2k10
Etykieta (11) - k10+k8

Ekwipunek:
Zbroja skórzana wątkowa (8/0)
Sztylet wątkowy (11) - k10+k8
Amulet Ochronny (+1 Obrony i Panc. Duch)
Amulet krwi (-2): Pochłonięcia Ciosu

Rozwinięcia talentów:
Anielskie Oblicze, Rytuał Duchowego Mistrza, Odbicie Ciosu, Snucie Opowieści

Specjalne:
1 Karma do testów Charyzmy i Percepcji, Ostanie Słowo (+1 Karma do nieudanego testu akcji vs Obrona Społeczna), Karma do testów akcji innej osoby (vs Obrona Społeczna)