Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.
Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersjaNowa wersja | Poprzednia wersja | ||
ssb:agentura_smokow [2020/03/29 18:39] – [O agenturze smoków] gerion | ssb:agentura_smokow [2020/04/01 16:06] (aktualna) – gerion | ||
---|---|---|---|
Linia 130: | Linia 130: | ||
====Informacje dla Mistrza Gry==== | ====Informacje dla Mistrza Gry==== | ||
- | Agentura smoków jest nowym wątkiem | + | Agentura smoków jest nowym wątkiem |
- | Aardelea jest kluczem niezbędnym do przeżycia i reprodukcji Smokowców – zmiennokształtnych, | + | Aardelea jest kluczem niezbędnym do przeżycia i reprodukcji Smokowców – zmiennokształtnych, |
- | Niestety dla smoków, Theranie nie są pozbawieni sił, a gady jednak bardziej wolą odzyskać Aardeleę niż zniszczyć Imperium. | + | Niestety dla smoków, Theranie nie są pozbawieni sił, a gady jednak bardziej wolą odzyskać Aardeleę niż zniszczyć |
- | Cierpliwe i wyrafinowane smoki wolały do tej pory użyć sieci smokowców i slużących im Dawców Imion, by odkryć słabości Theran, gromadzić informacje i potajemnie wspierać anty-therańskie frakcje w Barsawii. Ostatecznie, | + | Cierpliwe i wyrafinowane smoki wolały do tej pory użyć sieci smokowców i służących im Dawców Imion, by odkryć słabości Theran, gromadzić informacje i potajemnie wspierać anty-therańskie frakcje w [[miejsca: |
===Działania agentury=== | ===Działania agentury=== | ||
- | Sojusz pomiędzy smokami Barsawii jest ciągle kruchy i niepewny. Wielkie Smoki to stworzenia terytorialne i brakuje im zmysłu współdziałania tak powszechnego wśród Dawców Imion. Z tego też powodu smoki zleciły realizację swych planów smokowcom. Smokowce jako hybrydy z krwi smoczej i Dawców Imion, wiedzą jak działać razem by osiągnąć wspólny cel. Dodatkowo są zmotywowane, | + | Sojusz pomiędzy smokami |
Sprawa ta obsesyjnie zajmuje myśli smokowców i czyni ich wręcz fanatycznie oddanymi smoczej sprawie. Każdy smokowiec poświęci swoje życie – lub życie innej osoby jeśli to konieczne – byle tylko zapewnić przyszłość swojej rasie i doprowadzić smoczy plan do sukcesu. Fanatyzm ten często zaślepia smokowców i nie zauważają, | Sprawa ta obsesyjnie zajmuje myśli smokowców i czyni ich wręcz fanatycznie oddanymi smoczej sprawie. Każdy smokowiec poświęci swoje życie – lub życie innej osoby jeśli to konieczne – byle tylko zapewnić przyszłość swojej rasie i doprowadzić smoczy plan do sukcesu. Fanatyzm ten często zaślepia smokowców i nie zauważają, | ||
Linia 155: | Linia 155: | ||
Pracując dla smoczych władców, smokowce preferują postać Dawcy Imion, by nie zdradzać postronnym swej prawdziwej natury. Postać smoczą przyjmują wyłącznie wtedy, gdy zmuszą ich do tego okoliczności. Smokowiec w postaci Dawcy Imion może być wykryty podczas astralnego badania jego wzorca. Badający musi uzyskać Ogromny Sukces, by odkryć prawdziwą naturę smokowca. | Pracując dla smoczych władców, smokowce preferują postać Dawcy Imion, by nie zdradzać postronnym swej prawdziwej natury. Postać smoczą przyjmują wyłącznie wtedy, gdy zmuszą ich do tego okoliczności. Smokowiec w postaci Dawcy Imion może być wykryty podczas astralnego badania jego wzorca. Badający musi uzyskać Ogromny Sukces, by odkryć prawdziwą naturę smokowca. | ||
- | Mistrzowie Gry szukający niezwykłych przygód lub kampanii w świecie Earthdawna, mogą obsadzić swoich graczy w roli smokowców służących jednemu lub kilku Wielkim Smokom. Takie postacie będą posiadały wiele imponujących zdolności, ale będą też ograniczone służbą dla swoich władców i misją (uwolnić Aardeleę i pozbyć się Theran z prowincji). Postacie graczy będą musiały być również ostrożne | + | Mistrzowie Gry szukający niezwykłych przygód lub kampanii w świecie Earthdawna, mogą obsadzić swoich graczy w roli smokowców służących jednemu lub kilku Wielkim Smokom. Takie postacie będą posiadały wiele imponujących zdolności, ale będą też ograniczone służbą dla swoich władców i misją (uwolnić Aardeleę i pozbyć się Theran z prowincji). Postacie graczy będą musiały być również ostrożne |
Postać smokowca może również być osadzona w grupie adeptów Dawców Imion, którą agentura smoków uzna za godnych zatrudnienia, | Postać smokowca może również być osadzona w grupie adeptów Dawców Imion, którą agentura smoków uzna za godnych zatrudnienia, | ||
- | Charakterystyka: | ||
- | ED1 i ED3 dla porównania | ||
**Agenci - Dawcy Imion** | **Agenci - Dawcy Imion** | ||
- | Dawcy Imion pracujący dla smoczej agentury wywodzą się ze wszystkich ras i przeróżnych środowisk. Wielu z nich pochodzi z jednej z wiosek, które Górski Cień ochronił przed Pogromem. Ci Dawcy Imion są całkowicie lojalni wobec Wielkich Smoków, agentury, a szczególnie wobec ich smoczego patrona. Inni zaś, są rekrutowani z grona tych, którzy winni są smokom przysługi, bądź lojalność z innych powodów. Jeśli swego czasu jakiś smok okazał pomoc postaciom graczy, zawsze może zażądać zadośćuczynienia i wciągnąć gracz w sieć agenturalną. | + | Dawcy Imion pracujący dla smoczej agentury wywodzą się ze wszystkich ras i przeróżnych środowisk. Wielu z nich pochodzi z jednej z wiosek, które Górski Cień ochronił przed Pogromem. Ci Dawcy Imion są całkowicie lojalni wobec wielkich smoków, agentury, a szczególnie wobec ich smoczego patrona. Inni zaś, są rekrutowani z grona tych, którzy winni są smokom przysługi, bądź lojalność z innych powodów. Jeśli swego czasu jakiś smok okazał pomoc postaciom graczy, zawsze może zażądać zadośćuczynienia i wciągnąć gracz w sieć agenturalną. |
- | Smoki wybierają swoich agentów bardzo ostrożnie, by mieć pewność, że żaden z nich nic nie zdradzi | + | Smoki wybierają swoich agentów bardzo ostrożnie, by mieć pewność, że żaden z nich nic nie zdradzi |
Agentura często najmuje adeptów do misji, w których ryzyko, że smokowiec zostanie zdemaskowany jest zbyt wysoki. Bardzo często wynajęci adepci nie mają bladego pojęcia o tym, że pracują dla smoków. W takich przypadkach najczęściej smokowiec pod postacią Dawcy Imion kontaktuje się z adeptami, z propozycją misji i wynagrodzenia (pochodzącego z nieprzebranych bogactw smoczego pana). Adepci wykonują zlecone zadanie. Jeśli im się powiedzie otrzymują więcej niż przyzwoite wynagrodzenie i szansę na otrzymanie podobnych zleceń w przyszłości. Jeśli zawiodą, cóż, nie wiedzą nic o swym zleceniodawcy i niewiele zdradzą. | Agentura często najmuje adeptów do misji, w których ryzyko, że smokowiec zostanie zdemaskowany jest zbyt wysoki. Bardzo często wynajęci adepci nie mają bladego pojęcia o tym, że pracują dla smoków. W takich przypadkach najczęściej smokowiec pod postacią Dawcy Imion kontaktuje się z adeptami, z propozycją misji i wynagrodzenia (pochodzącego z nieprzebranych bogactw smoczego pana). Adepci wykonują zlecone zadanie. Jeśli im się powiedzie otrzymują więcej niż przyzwoite wynagrodzenie i szansę na otrzymanie podobnych zleceń w przyszłości. Jeśli zawiodą, cóż, nie wiedzą nic o swym zleceniodawcy i niewiele zdradzą. | ||
- | Jeśli grupa adeptów okaże się godna zaufania, smoki mogą im zaproponować przyłączenie się do agentury w statusie pełnoprawnych członków, a nie jako jednorazowe miecze do wynajęcia. Tacy adepci muszą złożyć przysięgę krwi, że nigdy nie zdradzą niczego o smoczej agenturze, bez względu na to czy ofertę przyjmą, czy też nie. Przyłączenie się do sieci smoczych agentów niesie wiele korzyści. | + | Jeśli grupa adeptów okaże się godna zaufania, smoki mogą im zaproponować przyłączenie się do agentury w statusie pełnoprawnych członków, a nie jako jednorazowe miecze do wynajęcia. Tacy adepci muszą złożyć przysięgę krwi, że nigdy nie zdradzą niczego o smoczej agenturze, bez względu na to czy ofertę przyjmą, czy też nie. Przyłączenie się do sieci smoczych agentów niesie wiele korzyści. |
**Pozostali agenci** | **Pozostali agenci** | ||
Linia 177: | Linia 175: | ||
**Pomysły na przygody: Smocza rozgrywka** | **Pomysły na przygody: Smocza rozgrywka** | ||
- | Anonimowy człowiek kontaktuje się z postaci graczy. Chce, by przewieźli dzieło sztuki do pewnego kupca w Vivane. Arcydzieło to przepiękna, | + | Anonimowy człowiek kontaktuje się z postaci graczy. Chce, by przewieźli dzieło sztuki do pewnego kupca w [[miejsca:Vivane]]. Arcydzieło to przepiękna, |
- | Podczas drogi do Vivane, adepci narażeni są na ataki bandytów i inne niebezpieczeństwa. Kiedy napaści stają się coraz częstsze, adepci mogą dojść do wniosków, że nie jest to dziełem przypadku. W istocie. Agenci Thery wyszpiegowali, | + | Podczas drogi do [[miejsca:Vivane]], adepci narażeni są na ataki bandytów i inne niebezpieczeństwa. Kiedy napaści stają się coraz częstsze, adepci mogą dojść do wniosków, że nie jest to dziełem przypadku. W istocie. Agenci |
- | Tak naprawdę figurka jest doskonałą kopią oryginału, którą wykonał Lodoskrzydły. Smocza agentura wynajęła bohaterów graczy i rozpuściła plotkę, wśród agentów Thery o posłannictwie. Lodoskrzydły chce, by Theranie przechwycili figurkę. Zawiera ona unikalne, potężne zaklęcie, które pozwoli smokowi obserwować wszystko co się dzieje w promieniu 15 m od przedmiotu. W najgorszym przypadku Lodoskrzydły ma nadzieję wprowadzić zamieszanie wśród Theran, spowodowane bezcelowym pościgiem za aeptami. W najlepszym zaś, smok będzie w stanie szpiegować Theran jeśli figurka dotrze do gubernatora Kyprosa, bądź na samą Therę. | + | Tak naprawdę figurka jest doskonałą kopią oryginału, którą wykonał Lodoskrzydły. Smocza agentura wynajęła bohaterów graczy i rozpuściła plotkę, wśród agentów |
+ | |||
+ | |||
+ | ---- | ||
+ | |||
+ | //" | ||