Różnice

Różnice między wybraną wersją a wersją aktualną.

Odnośnik do tego porównania

Poprzednia rewizja po obu stronachPoprzednia wersja
Nowa wersja
Poprzednia wersja
ssb:agentura_smokow [2020/03/29 18:39] – [O agenturze smoków] gerionssb:agentura_smokow [2020/04/01 16:06] (aktualna) gerion
Linia 130: Linia 130:
 ====Informacje dla Mistrza Gry==== ====Informacje dla Mistrza Gry====
  
-Agentura smoków jest nowym wątkiem  w barwnym gobelinie Barsawii, wyplecionym z bardzo starego źródła – od samych Wielkich Smoków.  Niedawne pochwycenie przez Theran dziewczynki Aardelei (zobacz: Córa Smoków w Preludium Wojny) sprawiło, że smoki odłożyły na bok swe odwieczne konflikty. Połączyły swe siły w luźnym sojuszu, by stawić czoła zagrożeniu jakie Imperium Thery zaczęło stanowić dla ich potęgi.+Agentura smoków jest nowym wątkiem  w barwnym gobelinie [[miejsca:Barsawia|Barsawii]], wyplecionym z bardzo starego źródła – od samych Wielkich Smoków.  Niedawne pochwycenie przez Theran dziewczynki Aardelei (zobacz: Córa Smoków w Preludium Wojny) sprawiło, że smoki odłożyły na bok swe odwieczne konflikty. Połączyły swe siły w luźnym sojuszu, by stawić czoła zagrożeniu jakie [[miejsca:Thera|Imperium Thery]] zaczęło stanowić dla ich potęgi.
  
-Aardelea jest kluczem niezbędnym do przeżycia i reprodukcji Smokowców – zmiennokształtnych, smoczych agentów. Theranie o tym fakcie jeszcze nie wiedzą. Odkryli, że dziewczynka dysponuje niezwykłymi, magicznymi mocami i jest niezmiernie ważna dla Wielkich Smoków. Lecz nawet taki ułamek wiedzy wystarczył, by niektóre frakcje w Imperium zapragnęły przejąć nad nią kontrolę. Bezczelność z jaką porwali dziecko doprowadziła smoki do prawdziwej furii. Gady przeznaczyły spore środki, by odzyskać Aardeleę i nauczyć Theran co to znaczy rzucić wyzwanie smoczej supremacji.+Aardelea jest kluczem niezbędnym do przeżycia i reprodukcji Smokowców – zmiennokształtnych, smoczych agentów. Theranie o tym fakcie jeszcze nie wiedzą. Odkryli, że dziewczynka dysponuje niezwykłymi, magicznymi mocami i jest niezmiernie ważna dla Wielkich Smoków. Lecz nawet taki ułamek wiedzy wystarczył, by niektóre frakcje w [[miejsca:Thera|Imperium]] zapragnęły przejąć nad nią kontrolę. Bezczelność z jaką porwali dziecko doprowadziła smoki do prawdziwej furii. Gady przeznaczyły spore środki, by odzyskać Aardeleę i nauczyć Theran co to znaczy rzucić wyzwanie smoczej supremacji.
  
-Niestety dla smoków, Theranie nie są pozbawieni sił, a gady jednak bardziej wolą odzyskać Aardeleę niż zniszczyć Imperium.  Z tego też powodu smoki nie podjęły decyzji (do tej pory) o walnym ataku. Wpierw muszą się dowiedzieć jak wiele odkryli Theranie o roli Aardelei i smoczych planach, no i gdzie przetrzymują dziewczynkę. Smoki tego jeszcze nie wiedzą ale Theranie ukryli dziecko w tajemnej, magicznej budowli w pobliżu miasta Zhofer w prowincji Kreana (Therańskie Imperium str.54)+Niestety dla smoków, Theranie nie są pozbawieni sił, a gady jednak bardziej wolą odzyskać Aardeleę niż zniszczyć [[miejsca:Thera|Imperium]].  Z tego też powodu smoki nie podjęły decyzji (do tej pory) o walnym ataku. Wpierw muszą się dowiedzieć jak wiele odkryli Theranie o roli Aardelei i smoczych planach, no i gdzie przetrzymują dziewczynkę. Smoki tego jeszcze nie wiedzą ale Theranie ukryli dziecko w tajemnej, magicznej budowli w pobliżu miasta Zhofer w prowincji [[miejsca:Kreana]] (Therańskie Imperium str.54)
  
-Cierpliwe i wyrafinowane smoki wolały do tej pory użyć sieci smokowców i slużących im Dawców Imion, by odkryć słabości Theran, gromadzić informacje i potajemnie wspierać anty-therańskie frakcje w Barsawii. Ostatecznie, Wielkie Smoki żywią nadzieję na wykucie zjednoczonej, anty-therańskiej opozycji w Barsawii, co umożliwi im odzyskanie Aardelei i da nauczkę Theranom, bez narażania smoczych interesów i samych gadów. +Cierpliwe i wyrafinowane smoki wolały do tej pory użyć sieci smokowców i służących im Dawców Imion, by odkryć słabości Theran, gromadzić informacje i potajemnie wspierać anty-therańskie frakcje w [[miejsca:Barsawia|Barsawii]]. Ostatecznie, Wielkie Smoki żywią nadzieję na wykucie zjednoczonej, anty-therańskiej opozycji w [[miejsca:Barsawia|Barsawii]], co umożliwi im odzyskanie Aardelei i da nauczkę Theranom, bez narażania smoczych interesów i samych gadów. 
  
 ===Działania agentury=== ===Działania agentury===
  
-Sojusz pomiędzy smokami Barsawii jest ciągle kruchy i niepewny. Wielkie Smoki to stworzenia terytorialne i brakuje im zmysłu współdziałania tak powszechnego wśród Dawców Imion. Z tego też powodu smoki zleciły realizację swych planów smokowcom. Smokowce jako hybrydy z krwi smoczej i Dawców Imion, wiedzą jak działać razem by osiągnąć wspólny cel. Dodatkowo są zmotywowane, by uratować Aardeleę, gdyż ona stanowi klucz do ich przemiany w prawdziwą rasę Dawców Imion, a nie bycie zaledwie magicznym konstruktem. +Sojusz pomiędzy smokami [[miejsca:Barsawia|Barsawii]] jest ciągle kruchy i niepewny. Wielkie Smoki to stworzenia terytorialne i brakuje im zmysłu współdziałania tak powszechnego wśród Dawców Imion. Z tego też powodu smoki zleciły realizację swych planów smokowcom. Smokowce jako hybrydy z krwi smoczej i Dawców Imion, wiedzą jak działać razem by osiągnąć wspólny cel. Dodatkowo są zmotywowane, by uratować Aardeleę, gdyż ona stanowi klucz do ich przemiany w prawdziwą rasę Dawców Imion, a nie bycie zaledwie magicznym konstruktem. 
 Sprawa ta obsesyjnie zajmuje myśli smokowców i czyni ich wręcz fanatycznie oddanymi smoczej sprawie. Każdy smokowiec poświęci swoje życie – lub życie innej osoby jeśli to konieczne – byle tylko zapewnić przyszłość swojej rasie i doprowadzić smoczy plan do sukcesu. Fanatyzm ten często zaślepia smokowców i nie zauważają, że inni mogą nie być tak oddani sprawie jak oni. Dlatego Dawcy Imion powinni z wielką ostrożnością postępować ze smokowcami. Sprawa ta obsesyjnie zajmuje myśli smokowców i czyni ich wręcz fanatycznie oddanymi smoczej sprawie. Każdy smokowiec poświęci swoje życie – lub życie innej osoby jeśli to konieczne – byle tylko zapewnić przyszłość swojej rasie i doprowadzić smoczy plan do sukcesu. Fanatyzm ten często zaślepia smokowców i nie zauważają, że inni mogą nie być tak oddani sprawie jak oni. Dlatego Dawcy Imion powinni z wielką ostrożnością postępować ze smokowcami.
  
Linia 155: Linia 155:
 Pracując dla smoczych władców, smokowce preferują postać Dawcy Imion, by nie zdradzać postronnym swej prawdziwej natury. Postać smoczą przyjmują wyłącznie wtedy, gdy zmuszą ich do tego okoliczności. Smokowiec w postaci Dawcy Imion może być wykryty podczas astralnego badania jego wzorca. Badający musi uzyskać Ogromny Sukces, by odkryć prawdziwą naturę smokowca.  Pracując dla smoczych władców, smokowce preferują postać Dawcy Imion, by nie zdradzać postronnym swej prawdziwej natury. Postać smoczą przyjmują wyłącznie wtedy, gdy zmuszą ich do tego okoliczności. Smokowiec w postaci Dawcy Imion może być wykryty podczas astralnego badania jego wzorca. Badający musi uzyskać Ogromny Sukces, by odkryć prawdziwą naturę smokowca. 
  
-Mistrzowie Gry szukający niezwykłych przygód lub kampanii w świecie Earthdawna, mogą obsadzić swoich graczy w roli smokowców służących jednemu lub kilku Wielkim Smokom. Takie postacie będą posiadały wiele imponujących zdolności, ale będą też ograniczone służbą dla swoich władców i misją (uwolnić Aardeleę i pozbyć się Theran z prowincji). Postacie graczy będą musiały być również ostrożne  w ujawnianiu swej prawdziwej  natury innym Dawcom Imion.  To zapewne wymusi stosowanie subtelnych rozwiązań niż brutalnej siły w osiąganiu wyznaczonych celów. +Mistrzowie Gry szukający niezwykłych przygód lub kampanii w świecie Earthdawna, mogą obsadzić swoich graczy w roli smokowców służących jednemu lub kilku Wielkim Smokom. Takie postacie będą posiadały wiele imponujących zdolności, ale będą też ograniczone służbą dla swoich władców i misją (uwolnić Aardeleę i pozbyć się Theran z prowincji). Postacie graczy będą musiały być również ostrożne  w ujawnianiu swej prawdziwej  natury innym Dawcom Imion.  To zapewne wymusi stosowanie subtelnych rozwiązań niż brutalnej siły w osiąganiu wyznaczonych celów. \\ 
 Postać smokowca może również być osadzona w grupie adeptów Dawców Imion, którą agentura smoków uzna za godnych zatrudnienia, jak na przykład w przygodzie Vanishing Scholar (str 167, ED1 Throal: The Dwarf Kingdom). Taka postać może być zarówno bohaterem niezależnym, jak i postacią gracza, któremu MG ufa na tyle, że powierzy tak potężną postać jak smokowiec.  Postać smokowca może również być osadzona w grupie adeptów Dawców Imion, którą agentura smoków uzna za godnych zatrudnienia, jak na przykład w przygodzie Vanishing Scholar (str 167, ED1 Throal: The Dwarf Kingdom). Taka postać może być zarówno bohaterem niezależnym, jak i postacią gracza, któremu MG ufa na tyle, że powierzy tak potężną postać jak smokowiec. 
  
-Charakterystyka: 
  
-ED1 i ED3 dla porównania 
  
 **Agenci - Dawcy Imion** **Agenci - Dawcy Imion**
  
-Dawcy Imion pracujący dla smoczej agentury wywodzą się ze wszystkich ras i przeróżnych środowisk. Wielu z nich pochodzi z jednej z wiosek, które Górski Cień ochronił przed Pogromem. Ci Dawcy Imion są całkowicie lojalni wobec Wielkich Smoków, agentury, a szczególnie wobec ich smoczego patrona. Inni zaś, są rekrutowani z grona tych, którzy winni są smokom przysługi, bądź lojalność z innych powodów. Jeśli swego czasu jakiś smok okazał pomoc postaciom graczy, zawsze może zażądać zadośćuczynienia i wciągnąć gracz w sieć agenturalną. +Dawcy Imion pracujący dla smoczej agentury wywodzą się ze wszystkich ras i przeróżnych środowisk. Wielu z nich pochodzi z jednej z wiosek, które Górski Cień ochronił przed Pogromem. Ci Dawcy Imion są całkowicie lojalni wobec wielkich smoków, agentury, a szczególnie wobec ich smoczego patrona. Inni zaś, są rekrutowani z grona tych, którzy winni są smokom przysługi, bądź lojalność z innych powodów. Jeśli swego czasu jakiś smok okazał pomoc postaciom graczy, zawsze może zażądać zadośćuczynienia i wciągnąć gracz w sieć agenturalną. 
  
-Smoki wybierają swoich agentów bardzo ostrożnie, by mieć pewność, że żaden z nich nic nie zdradzi  Theranom. Każdy agent smoczej siatki szpiegowskiej jest świadom, że zdrada sprowadzi na niego taki sam los, jaki spotkał therańskiego maga Heferę (str 71, Preludium Wojny), że staną się smoczą przekąską, a ich osmalone kości będą milczącą przestrogą dla potencjalnych zdrajców.+Smoki wybierają swoich agentów bardzo ostrożnie, by mieć pewność, że żaden z nich nic nie zdradzi  Theranom. Każdy agent smoczej siatki szpiegowskiej jest świadom, że zdrada sprowadzi na niego taki sam los, jaki spotkał therańskiego maga Heferę (str 71, ED1 Preludium Wojny), że staną się smoczą przekąską, a ich osmalone kości będą milczącą przestrogą dla potencjalnych zdrajców.
  
 Agentura często najmuje adeptów do misji, w których ryzyko, że smokowiec zostanie zdemaskowany jest zbyt wysoki. Bardzo często wynajęci adepci nie mają bladego pojęcia o tym, że pracują dla smoków. W takich przypadkach najczęściej smokowiec pod postacią Dawcy Imion kontaktuje się z adeptami, z propozycją misji i wynagrodzenia (pochodzącego z nieprzebranych bogactw smoczego pana). Adepci wykonują zlecone zadanie. Jeśli im się powiedzie otrzymują więcej niż przyzwoite wynagrodzenie i szansę na otrzymanie podobnych zleceń w przyszłości. Jeśli zawiodą, cóż, nie wiedzą nic o swym zleceniodawcy i niewiele zdradzą.  Agentura często najmuje adeptów do misji, w których ryzyko, że smokowiec zostanie zdemaskowany jest zbyt wysoki. Bardzo często wynajęci adepci nie mają bladego pojęcia o tym, że pracują dla smoków. W takich przypadkach najczęściej smokowiec pod postacią Dawcy Imion kontaktuje się z adeptami, z propozycją misji i wynagrodzenia (pochodzącego z nieprzebranych bogactw smoczego pana). Adepci wykonują zlecone zadanie. Jeśli im się powiedzie otrzymują więcej niż przyzwoite wynagrodzenie i szansę na otrzymanie podobnych zleceń w przyszłości. Jeśli zawiodą, cóż, nie wiedzą nic o swym zleceniodawcy i niewiele zdradzą. 
-Jeśli grupa adeptów okaże się godna zaufania, smoki mogą im zaproponować przyłączenie się do agentury w statusie pełnoprawnych członków, a nie jako jednorazowe miecze do wynajęcia. Tacy adepci muszą złożyć przysięgę krwi, że nigdy nie zdradzą niczego o smoczej agenturze, bez względu na to czy ofertę przyjmą, czy też nie. Przyłączenie się do sieci smoczych agentów niesie wiele korzyści.  Smoczy patroni są potężnymi, starożytnymi i mądrymi istotami, z zasobami wartościowych informacji, których mogą udzielić lojalnym Dawcom Imion. Z drugiej strony adepci, którzy przyłączyli się do smoków będą uznani za szpiegów i wywrotowców przez Imperium Therańskie. Może to również doprowadzić do konfliktowych sytuacji z Krwawą Puszczą (por. podręcznik ED1 Blood Wood)+Jeśli grupa adeptów okaże się godna zaufania, smoki mogą im zaproponować przyłączenie się do agentury w statusie pełnoprawnych członków, a nie jako jednorazowe miecze do wynajęcia. Tacy adepci muszą złożyć przysięgę krwi, że nigdy nie zdradzą niczego o smoczej agenturze, bez względu na to czy ofertę przyjmą, czy też nie. Przyłączenie się do sieci smoczych agentów niesie wiele korzyści.  Smoczy patroni są potężnymi, starożytnymi i mądrymi istotami, z zasobami wartościowych informacji, których mogą udzielić lojalnym Dawcom Imion. Z drugiej strony adepci, którzy przyłączyli się do smoków będą uznani za szpiegów i wywrotowców przez [[miejsca:Thera|Imperium Therańskie]]. Może to również doprowadzić do konfliktowych sytuacji z Krwawą Puszczą (por. podręcznik ED1 Blood Wood)
  
 **Pozostali agenci** **Pozostali agenci**
Linia 177: Linia 175:
 **Pomysły na przygody: Smocza rozgrywka** **Pomysły na przygody: Smocza rozgrywka**
  
-Anonimowy człowiek kontaktuje się z postaci graczy. Chce, by przewieźli dzieło sztuki do pewnego kupca w Vivane. Arcydzieło to przepiękna, obsydianowa figurka smoka o wysokości nieco ponad 30 cm. Adepci są ostrzeżeni, by pod żadnym pozorem nie dzielić się z nikim o swym posłannictwie i przekazać figurkę osobiście do rąk kupca. Zleceniodawca odmówi udzielenia jakichkolwiek informacji o samej figurce, czy jej potencjalnej wartości, ale zaoferuje nieprzyzwoitą stawkę by wynagrodzić kłopot. +Anonimowy człowiek kontaktuje się z postaci graczy. Chce, by przewieźli dzieło sztuki do pewnego kupca w [[miejsca:Vivane]]. Arcydzieło to przepiękna, obsydianowa figurka smoka o wysokości nieco ponad 30 cm. Adepci są ostrzeżeni, by pod żadnym pozorem nie dzielić się z nikim o swym posłannictwie i przekazać figurkę osobiście do rąk kupca. Zleceniodawca odmówi udzielenia jakichkolwiek informacji o samej figurce, czy jej potencjalnej wartości, ale zaoferuje nieprzyzwoitą stawkę by wynagrodzić kłopot. 
  
-Podczas drogi do Vivane, adepci narażeni są na ataki bandytów i inne niebezpieczeństwa. Kiedy napaści stają się coraz częstsze, adepci mogą dojść do wniosków, że nie jest to dziełem przypadku. W istocie. Agenci Thery wyszpiegowali, że bohaterowie graczy zostali wynajęci. Wierzą, że zamiaszana jest w to smocza agentura, a adepci mają dostarczyć coś wartościowego dla Ruchu Oporu w Vivane. Theranie chcą schwytać adeptów, bądź przynajmniej przejąć dzieło sztuki, które – jak uważają – ma kluczowe znaczenie dla jednego z wielkich smoków. Postacie graczy, które ukończyły kampanię Strzaskany Wzorzec, mogą rozpoznać, że figurka smoka jest identyczna jak ta, którą odzyskali od Kultu Wielkiego Łowcy, a która była przedmiotem wzorca Lodoskrzydłego. +Podczas drogi do [[miejsca:Vivane]], adepci narażeni są na ataki bandytów i inne niebezpieczeństwa. Kiedy napaści stają się coraz częstsze, adepci mogą dojść do wniosków, że nie jest to dziełem przypadku. W istocie. Agenci [[miejsca:Thera|Thery]] wyszpiegowali, że bohaterowie graczy zostali wynajęci. Wierzą, że zamiaszana jest w to smocza agentura, a adepci mają dostarczyć coś wartościowego dla Ruchu Oporu w Vivane. Theranie chcą schwytać adeptów, bądź przynajmniej przejąć dzieło sztuki, które – jak uważają – ma kluczowe znaczenie dla jednego z wielkich smoków. Postacie graczy, które ukończyły kampanię Strzaskany Wzorzec, mogą rozpoznać, że figurka smoka jest identyczna jak ta, którą odzyskali od Kultu Wielkiego Łowcy, a która była przedmiotem wzorca Lodoskrzydłego. 
  
-Tak naprawdę figurka jest doskonałą kopią oryginału, którą wykonał Lodoskrzydły. Smocza agentura wynajęła bohaterów graczy i rozpuściła plotkę, wśród agentów Thery o posłannictwie. Lodoskrzydły chce, by Theranie przechwycili figurkę. Zawiera ona unikalne, potężne zaklęcie, które pozwoli smokowi obserwować wszystko co się dzieje w promieniu 15 m od przedmiotu. W najgorszym przypadku Lodoskrzydły ma nadzieję wprowadzić zamieszanie wśród Theran, spowodowane bezcelowym pościgiem za aeptami. W najlepszym zaś, smok będzie w stanie szpiegować Theran jeśli figurka dotrze do gubernatora Kyprosa, bądź na samą Therę. +Tak naprawdę figurka jest doskonałą kopią oryginału, którą wykonał Lodoskrzydły. Smocza agentura wynajęła bohaterów graczy i rozpuściła plotkę, wśród agentów [[miejsca:Thera|Thery]] o posłannictwie. Lodoskrzydły chce, by Theranie przechwycili figurkę. Zawiera ona unikalne, potężne zaklęcie, które pozwoli smokowi obserwować wszystko co się dzieje w promieniu 15 m od przedmiotu. W najgorszym przypadku Lodoskrzydły ma nadzieję wprowadzić zamieszanie wśród Theran, spowodowane bezcelowym pościgiem za aeptami. W najlepszym zaś, smok będzie w stanie szpiegować Theran jeśli figurka dotrze do gubernatora Kyprosa, bądź na samą [[miejsca:Thera|Therę]] 
 + 
 + 
 +---- 
 + 
 +//"Original Earthdawn content copyright (c) 1993-2009 FASA Corporation, RedBrick Limited. All Rights Reserved. Used without permission. Any use of copyrighted material or trademarks on this site/in this file should not be viewed as a challenge to those copyrights or trademarks."//
  
ssb/agentura_smokow.txt · ostatnio zmienione: 2020/04/01 16:06 przez gerion
[unknown link type]Do góry
Magus RPG