Rękawice zostały przygotowane dla gwardii paszów z Vaniri. Są w codziennym użyciu osobistej gwardii Jadathy Mandalay( i jego przodków). Wyrabiają je mandalajscy rzemieślnicy. Noszą ogólną nazwę Rękawic Sabathauda na cześć wielkiego przodka, ale każda para ma własne Imię. By dostroić się do wzorca Rękawic, należy znać ich imię i poznać strukturę prawdziwego wzorca dzięki wiedzy wyniesionej z testu Historii Przedmiotu (standardowo jak w przypadku Wątkowych Przedmiotów).
Maksymalna liczba wątków: 1
Obrona magiczna: 17
1 poziom dostrojenia:
Koszt 200 PL
Tajnik: właściciel musi poznać Imię Rękawic
Wiedza Dwirnacha: Jego rękawice noszą imię Ithrixe. Zostały wykute w 1465 TH przez mandalajskiego zbrojmistrza Kavuhira i umagicznione przez maga Sathlana. Imię nadano im na cześć ducha, który przed wiekami służył Mandalajom. Duch był za życia wielkim wojownikiem i do świata przykuła go przysięga jaką złożył rodowi. Rękawice są wyjątkowe, nie ma takiej drugiej pary na świecie. Wykonane są z miękkiej skóry na którą naszyto srebrne blaszki emaliowane na granatowo.
Wzorzec rękawic zawiera się w ich astralnym odbiciu. To pięć jaśniejących srebrem prętów, których struktura przenika palce rękawicy. Pręty połączone są ze sobą niebieskimi nićmi. Badając ich naturę talentem Historia Przedmiotu, można odkryć magiczne znaki układające się w Imię rękawic.
Efekt: +1 do testu obrażeń podczas walki w zwarciu, właściciel musi mieć rękawice nałożone
2 poziom dostrojenia:
Koszt 300 PL
Wiedza Dwirnacha: Niebieskie nici nie są ułożone chaotycznie. Tworzą strukturalną sieć, równomiernie łącząca świetliste pręty. Struktura nici jest gładka.
Efekt: +2 do testu obrażeń podczas walki w zwarciu, właściciel musi mieć rękawice nałożone
3 poziom dostrojenia:
Koszt 500 PL
Wiedza Dwirnacha: Po dostrojeniu się na ten poziom, Dwirnach zauważa, że korzystając z magii rękawic, nici łączący wzorzec zaczynają pulsować błękitem i w momencie zadania ciosu, uwalniają magiczną energię o niebieskim zabarwieniu w astralu. Energia błyskawicznie zostaje wessana przez broń znajdującą się w jego ręku (albo przez astralne odbicie rękawic jeśli walczy wręcz). Dzięki temu ciosy jakie zadaje Dwirnach są potężniejsze.
Efekt: +3 do testu obrażeń podczas walki w zwarciu, właściciel musi mieć rękawice nałożone
4 poziom dostrojenia: - nieosiągnięty
Koszt 800 PL
Czyn: Noszący rękawice musi zwyciężyć w ważnym pojedynku z silniejszym przeciwnikiem. Przed pojedynkiem w medytacji wspomina czyny Ithrixe i poświęca przyszłe zwycięstwo chwale ducha. Po wygranej, może dostroić się do kolejnego poziomu.
Wiedza Dwirnacha: - brak wiedzy o wzorcu,
Efekt: +4 do testu obrażeń podczas walki w zwarciu, po wydaniu 1 punktu wyczerpania.