Buty te należały do któregoś z martwych marynarzy z załogi starożytnych galeonów Throalu. Podczas wyprawy do zaginionej osady Shogotham, 8 dnia Doddul 1507 TH, adepci odnaleźli dwa ukryte galeony. Pokonując Horrora i umożliwiając odzyskanie starożytnych, bojowych okrętów, za zgodą księcia Nedena weszli w posiadanie tych magicznych przedmiotów.
Niskie buty z cholewami, wykonanymi z łuskowanej skóry, zapewne gadziej, w żółto-brązowe wzory. Gruba podeszwa z wielowarstwowej, utwardzonej skóry, dodatkowo podkuta. Buty zachowane w doskonałym stanie, ze względu na ich magiczny charakter.
Przedmiot ten zbadał czarodziej Abgar Mizumi, szwagier Gorta. „ - Ciekawostka te buty. Widziałem podobne, zrobione ze skór espagr, całkiem ładne i porządnie umagicznione. Ale z wywernowej skóry - to prawdziwa rzadkość. Z całą pewnością dla wojownika. Ich magia już na samym początku pomaga unikać ciosów, więc nie mam wątpliwości, że przysłużą ci się niezmiernie. Niestety miałem zaledwie tydzień żeby zgłębić zawartą w nich wiedzę, ale potencjał mają całkiem spory mój szwagrze.”
Badania kontynuowała matka Dhalego, R'ahna Dermul. „To piękna kombinacja skóry espagry i wiwerny. Idealna para butów dla Złodzieja. Widziałam podobne, wykonywane w Kratas, dla adeptów Garlthika. Te są jednak ładniejsze, no i dużo starsze. Proszę, oto lista potencjalnych korzyści, jakie mogą ci dać. Zastanów się czy będą ci przydatne. Nim je użyjesz, musisz oczywiście poznać ich Imię, Imię twórcy i okoliczności w jakich je stworzono.No i miejsce, to akurat jest bardzo ważne.”
Maksymalna liczba wątków: 2
Obrona magiczna: 17
1 poziom dostrojenia
Koszt:200
1 Tajnik:
Wskazówka:
- Ile poziomów wątka zawiera przedmiot? (6 poziomów)
- Czy wiąże się z nim wykonanie jakiegoś czynu? (Nie)
Wiedza:
- Imię przedmiotu - nieznane (imię należy poznać oddając się poszukiwaniom i badaniom)
Efekt: +1 do talentu Unik
2 poziom dostrojenia
Koszt:300
Tajnik: brak
Efekt:+2 do talentu Unik
3 poziom dostrojenia
Koszt:500
Tajnik: Należy poznać Imię osoby, która stworzyła te buty
Efekt:+1 do talentu Podkradanie się
4 poziom dostrojenia
Koszt:800
Tajnik: poznań historię i motywy twórcy
Efekt: +2 do talentu Podkradanie się
5 poziom dostrojenia
Koszt:1300
Tajnik: Należy poznać okoliczności złowienia espagr i ilość ich skór wykorzystanych do produkcji
Efekt: +3 do talentu Podkradanie się i Unik
6 poziom dostrojenia
Koszt:2100
Tajnik: Należy poznać miejsce, z którego pochodziły espagry
Efekt: za 2 pkt wyczerpania (na rudnę) można uzyskać zdolność lotu (szybkość 5), za każdy dodatkowy punkt wyczerpania można zwiększyć szybkość lotu o 2