Rodowód Gorta

Dom Neumani

Dom Neumani był jednym z pomniejszych przed Pogromem. W ostatnich kilku dekadach gwałtownie się rozwinął. Przywódcy rodu dobrze wykorzystali czas Pogromu, planując wyznaczyć nowe szlaki handlowe, jak tylko Horrory opuszczą świat. Neumani myślą jak poszukiwacze przygód, polegając na odważnych działaniach i strategicznych gierkach, by rozszerzyć swoje posiadłości.

Dom Neumani składa się z kilku klanów krasnoludzkich, które swój rodowód liczą w 11, 12 lub nawet 13 pokoleniach. Najbardziej znamienitym, wpływowy i tradycyjnie przewodzącym klanem jest klan Neumanich. Żaden z członków starszyzny innych klanów nie podważyłby prawa do przewodzenia Starszego klanu Neumani. Mimo scysji, konfliktów trwających kilka pokoleń, stronnictw, intryg i konszachtów, ten przywilej klanu Neumani wydaje się być niezagrożony. Poczucie honoru i lojalności klanów jeszcze mocniej utwierdziło tę tradycję po śmierci Varulusa III, i po klęsce Nedena na Polach Prajjora. Poniżej lista klanów Domu Neumani uszeregowana wg wpływów klanu na politykę i decyzje Domu.

Klan Mefrahów

Klan Mefrahów w ostatnim dwudziestoleciu zyskał na wpływach w Domy Neumani.

Ghandar Mefrah, były Starszy Klanu, pochodził z rodu Zendrama, jednego z sześciu starożytnych założycieli klanu. Zendramici zazwyczaj byli wybierani na przywódców klanu. Byli zwykle najlepiej wykształceni i mieli wielu wybitnych adeptów w swoich szeregach. Ghandar swoimi rządami w latach 1498 - 1507 TH znacząco wzbogacił skarbiec klanowy i osadził wielu członków klanu na dworze Varulusa III i Nedena I. Starość powoli dawała mu się we znaki i wyraźnie dał do zrozumienia, że przywództwo klanu mogłoby przejść w ręce jego młodszego kuzyna, Drisama Mefraha z rodu Zendrama.

Od początku Strassa 1508 TH Starszym Klanu został Drisam Zendramita. Przypadł mu trudny okres gdy przejmował rządy. Morderstwo Varulusa i przejęcie władzy przez Nedena spotkały się z niepokojami społecznymi w Throalu. Jednakże Drisam pewnie i zdecydowanie prowadził klan Mefrahów. Sukcesem była inwestycja w Manufakturę Zabawek Niewielkie Marzenia, wspólnie z Grindo Neumani i młodym królem Nedenem. Drisam dalekowzrocznie marzy o otwarciu podziemnego szlaku do Scythy i chcialby osadzić swego spadkobiercę w Falgan-Tor, starej garahamickiej osadzie, która stałaby się wrotami do tuneli Throalu dla Scytyjczyków.

Inne rody w klanie wywodzą się od pozostałych pięciu założycieli: Merkandora, Barakiela, Hakkalisha, Juttura i Swebradora.

Pokrewieństwa

Ród Zendrama IX Pokolenie:

Rod Zendrama X Pokolenie:

Pokrewieństwa Gorta

Dziadkowie strony ojca:
Ketiger Mefrah Zendramita Neumani (1398 - 1459), Decredie Kabargan Joelirah Neumani (1414 - 1479)

Dziadkowie strony matki:
Tiras Ghastur Byril'ah (1419 - ), Joretha Morreth Byril'ah (1418- 1481)

Rodzice:
Drisam Mefrah Zendramita Neumani - Serisi Mefrah Byril'ah

Rodzeństwo:
Belori Mizumi Neumani (1475 - ), szwagier Abgar Mizumi Byril'ah

Stryjostwo - brak, Drisam nie miał rodzeństwa

Wujostwo: